|
Arhiv 2013, Arhiv 2012, Arhiv 2011, Arhiv 2010, Arhiv 2009, Arhiv 2008, Arhiv 2007, Arhiv 2006, Arhiv 2005, Arhiv 2004, Arhiv 2003[22.12.2012] Mariborska četrta vstaja - Obstaja nekaj momentov, ki jih velja izpostaviti in posnemati. Dosedanje vstaje (tiste do četrte), so bile izraz obče volje ljudstva, ljudje so prišli na trge in ulice, prišli so zastaviti telesa, toda telesa niso prišla do besede. Telesa so vpila slogane, zmrzovala, se – zaradi posega policije – tudi solzila in ječala pod udarci, a zares govorila niso
[5.12.2012] Telo brez glave, glava brez telesa - Kaj je osnovno sporočilo vstaj, ki so se začele v Mariboru in se nato razširile po vsej Sloveniji? Kaj je osnovno sporočilo nizke udeležbe na volitvah? Kaj je osnovno sporočilo gesel, kot je »Bolje Pizza kot desnica al´ levica«?
[24.11.2012] Upor v Mariboru - Tistim, ki smo v preteklosti jadikovali nad Mariborom, njegovo zavestjo, nad pasivnimi ljudmi, nedejavnostjo njegove inteligence itd., je Maribor pokazal, da smo bili nekoliko prehitro razočarani; kajti Maribor se je uprl
[20.11.2012] Poziv slovenski vladi glede prelivanja krvi v Gazi - V društvu Zofijinih ljubimcev z veliko zaskrbljenostjo spremljamo trenutno dogajanje v Gazi. V šestih dneh trajanja vojaške operacije je bilo po podatkih Organizacije združenih narodov ubitih 57 palestinskih civilistov (smrtnih žrtev je po podatkih palestinske tiskovne agencije sicer 112), od tega 18 otrok, več kot 740 Palestincev, večinoma civilistov (od tega 252 otrok in 139 žensk) pa je bilo poškodovanih
[12.11.2012] Prihodnost vednosti - Znameniti matematik Carl Friedrich Gauss (1777–1855) je leta 1853 svojemu študentu Riemannu naročil, naj pripravi habilitacijo, torej čisto teoretsko delo o temeljih geometrije. Takrat nihče ni vedel, niti ni mogel predvideti, da bo ta miselni napor igral ključno vlogo v življenju voznika, ki ga bo GPS napravica usmerjala po mestnih ulicah in neznani pokrajini
[28.10.2012] Palestina, država, ki ne obstaja - Pred nekaj meseci je v Mariboru v okviru »Evropske prestolnice kulture 2012« (EPK) in projekta »Kulturne ambasade« potekala »Kulturna ambasada Izraela«. Ena izmed prireditev je bila tudi fotografska razstava z naslovom »Spremembe - Izrael nekoč in danes«, ki je prikazovala razvoj Izraela v preteklih sto letih, ko naj bi se ta iz zaostalega dela Osmanskega cesarstva pretvoril v moderno in razvito državo, eno najbolj razvitih v regiji
[15.10.2012] Zakaj Kulturna ambasada Palestine? - Kulturno ambasado Palestine organiziramo kot odgovor na Izraelsko kulturno ambasado, ki je v okviru Evropske prestolnice kulture (EPK) letos potekala v Mariboru
[13.7.2012] Menedžerski prevzem javne sfere II - Živimo v času, katerega ključna značilnost ni v tem, da je katerokoli delovno silo mogoče kupiti, ampak v tem, da se sleherna delovna sila pojavlja kot blago, tudi delovna sila javnih uslužbencev
[13.7.2012] Svoboda od lastnih produkcijskih sredstev - Delo sezonskih delavcev, ki so pripravljeni garati v Sloveniji za pičle 3€ na uro, skriva v sebi pritožbo ponudnikov dela, »da ne dobe za nakup v zadostnem številu in v vsakem času proste delovne sile, četudi imajo denar (Marx, Kapital II, 1967, 41).«
[18.6.2012] Pomembno je imenovati se »odgovoren« - Samooklicani »odgovorneži« v kontekstu nedavno ustanovljenega »Gibanja odgovornih« zbujajo pomisleke. Jih moramo jemati kot poskus resne civilnodružbene pobude, ali le kot muho enodnevnico, ki si zgled jemlje pri ti. »resetirancih«? Kakšen je smisel in domet takšnih družbenih pozivov in komu služijo, kje ponujajo presežek?
[29.5.2012] Omejevanje referenduma - Omejevanje referenduma v neki državi je mogoče videti le kot nezaupanje v državljane. Res je, tudi v naši državi smo imeli kopico referendumov in to »uspelih«, na osnovi katerih bi lahko podvomili v zdravo pamet državljanov. Omenimo samo referendume o izbrisanih, o oploditvi samskih žensk, o družinskem zakoniku
[27.5.2012] Mariboring – javno pismo o katastrofalnem stanju v večno drugem mestu - Društvo za razvoj humanistike, Zofijini ljubimci, ki sicer mariborskega župana Franca Kanglerja že dlje časa poziva k odstopu, je ta teden na medije naslovilo javno pismo, v katerem pravijo, da se v Mariboru ne odvija zgolj gospodarski bankrot, tlakovan z nečednimi posli z dosjeji na policiji in tožilstvu, ampak tudi moralni in da izvira iz mariborske občine
[24.5.2012] Menedžerski prevzem javne sfere - Vladi je uspelo velik del javnosti prepričati, da smo zaposleni v javnem sektorju paraziti, da ne želimo prevzeti svojega bremena krize itd. Vemo, da je to ideologija. Toda zdi se, da te ideologije ne jemljemo dovolj resno; predvsem ne gre zgolj za napačna prepričanja, ki bi jih bilo mogoče odpraviti z argumenti, gre za obliko zavesti, ki nam po svoji samovoljno napačni meri kroji pogoje življenja in katere del smo tudi mi sami
[21.5.2012] Molk v slonokoščenih stolpih - Je trenutna zelo resna in skrb vzbujajoča socialna in ekonomska situacija v Sloveniji povezana s statusom, močjo in vplivom javnih intelektualcev? Imajo ti nanjo kakšen vpliv? Bi lahko celo rekli, da so v političnem parlamentarnem sistemu za dvig avtoritarnega režima v neki državi, kršitve človekovih pravic, ogrožanje javnega šolstva in slabitev moči javne besede soodgovorni prav oni? Kakšna je njihova javna moč pri nas, kdo so in ali je njihov vpliv morda precenjen?
[18.5.2012] Mariborski mediji in humanistika - Ali za razvoj humanistične dejavnosti štejejo enaki vatli kot za razvoj naravoslovja? Bojim se, da je humanistika živa disciplina, vpeta je v družbeno in kulturno tkivo. Mediji so njen element – brez njih je malodane mrtva. Naravoslovje lahko živi svojo življenje onstran družbenih procesov, humanistika ne more
[18.5.2012] Stanje duha v mestu – intelektualna tradicija Maribora - Kakšni časi da so za Maribor? K mojim nenehnim problematizacijam mariborske duhovne kulture in njenih akterjev ali agensov (predvsem na straneh Zofijinih, tudi v reviji Dialogi – skratka tam, kamor mi je dovoljeno pisati) se dobro podaja tematski sklop, ki sem ga v reviji Dialogi izpeljal leta 1999 (št. 9/10)
[15.5.2012] O fleksi(de)bilizaciji, ki s tem ko transgresira, pasivizira – ali zakaj se nikoli nič ne spremeni - Nekateri študentje so se na gol poziv gibanja Mi smo Univerza k artikulaciji posameznih nelagodij odzvali presenetljivo, celo protislovno: dejali so, da so zagotovo za ukinitev bolonjskega procesa, ki spodbuja obvezne vaje in predavanja, vendar pa žal do artikulacije njihovih trditev ne more priti, saj jih vežejo ravno omenjene vaje
[15.5.2012] Zakaj je umetnostne zgodovine kot ločene vede konec in kako slednja tega še ni dojela - Ali ste bili zgolj površno seznanjeni z Rembrandtom in niste vedeli, da se morda surovost religij v odnosu do žensk napaja prav iz samsonovskega strahu pred ženskim principom? Še več: tudi Fritz Lang je pustil slovenske sledi (ljutomerske, natančneje), motiva mačke in muhe v likovni umetnosti pa ne predstavljata zgolj banalne odslikave resničnosti, tako kot je betlehemska zvezda morda dejansko bila – čudež
[15.5.2012] Zakaj danes Napoleon ne bi niti prišel do Rusije - Živimo v družbi vladavine znanosti, kjer se skuša izključiti sleherno partikularnost, sleherno posamičnost in deviacijo. Eno izmed glavnih orožij takšnega pristopa je statistika, skupaj s srednjimi vrednostmi in odkloni – deviacijami glede na populacijo, pojem, ki tudi v pravu dobiva svoje biopolitične razsežnosti
[22.4.2012] Protislovja vladnih ukrepov - V nedavnem prispevku na teh straneh, sem nasprotoval osem urni prisotni učiteljev na delovnem mestu. Odzivi na moje nasprotovanje so bili deljeni, pri učiteljih večinoma dobri, z nekaj osupljivimi izjemami, v širši javnosti, pred katero in za katero sem branil avtonomijo učiteljskega poklica, večinoma slabi
[5.4.2012] Izvotljevanje 8. marca v kapitalističnih demokracijah - Vse od svojega nastanka velja 8. marec za mednarodni dan delovnih žena. Z njim namreč ne obeležujemo le boja žensk za politične, temveč v prvi vrsti za ekonomske in socialne pravice. Osmi marec tako zaznamuje upor žensk proti ekonomski odvisnosti na eni in izkoriščanju na drugi strani, to je upor proti sistematični podplačanosti, umetni segregaciji poklicev in kategorizaciji dela žensk v javni sferi na drugorazredno ali obrobno feminizirano delo
[25.3.2012] Izjava učitelja ob predlagani obvezni 8 urni prisotnosti učiteljev na delovnem mestu - Sem učitelj, zaposlen v gimnaziji. S poukom, ki ga poskušam opravljati odgovorno, in projekti, ki se jih lotevam skupaj z dijaki – vendar kot avtonomen strokovni delavec – je moj delovnik veliko daljši kot 40 ur na teden. Verjamem, da večina učiteljev razmišlja podobno
[26.2.2012] ACTA: posledice bodo, uradniki trdijo drugače - Povsem nerazumno ravnanje Anonymusov, Andreja Kurnika in podobnih večnih nergačev je, kot izjemno lepo navaja naslovni članek (ter vrsta podobnih v tem in drugih medijih), očitno povsem neosnovan
[13.2.2012] Vijolična umetnost in njena nedolžnost - Je skupina Laibach dejansko zbujala nacistična čustva in poveličevala nacistične simbole? Danes bi, vsaj umetniško izobraženi in intelektualno povprečno pismeni, zgolj skomignili z rameni: trditev bi imeli za neumno. Ne, skupina Laibach ni zbujala takih čustev, z njim se je zgolj poigravala, provocirala je z nacistično ikonografijo, ponujala protitotalitaristično sporočilo, zgolj repetitivno subvertirala simbole
[2.2.2012] »Oživljanje ideologije nedolžnega otroštva deluje kot oblika kolektivnega uspavala.« (Lilijana Burcar) - Lilijana Burcar je študirala angleški jezik in književnost na Oddelku za anglistiko in amerikanistiko Filozofske fakultete v Ljubljani, kjer je tudi magistrirala s temo anglo-ameriška mladinska književnost, pravljice in feministična teorija ter nazadnje še doktorirala s temo imaginarij otroštva v britanski otroški in mladinski književnosti
|
|